מהו הליך פשיטת הרגל



הליך פשיטת הרגל הנו הליך משפטי המתנהל בבית המשפט המחוזי ומטרתו לאפשר הסדרת חובותיו של חייב באופן מרוכז.

הליך פשיטת רגל יכול להיטיב עם חייבים וגם עם נושים שכן חלק מהכלים משפטיים המופעלים בהליך זה ייחודיים להליך ואינן קיימים במסגרת הליכים אחרים בענייני חובות.

חייב הנכנס להליכי פשיטת רגל נהנה מהיתרונות הבאים:

טיפול מרוכז בחובות –

טיפול מרוכז ומסודר בכל החובות הקיימים , בין שמדובר בחובות בהוצאה לפועל ובין שמדובר בחובות שטרם נתבעו או חובות שנתבעו ולא הגיעו מסיבה כזו או אחרת להוצאה לפועל .

עיכוב הליכים כללי –

בסמוך ולאחר פתיחת תיק פשיטת הרגל בבית המשפט ניתן צו כינוס ובמסגרתו לרוב מעוכבים כל ההליכים כנגד החייב. משמעות הדבר היא כי נושי החייב מנועים מנקיטת הליכי גביה שונים כגון עיקולים , פקודות מאסר והטלת הגבלות.

אפשרות לקבל הפטר –

חייב הנכנס להליכי פשיטת רגל יכול לקבל הפטר מחובותיו בהתקיימם של תנאים מסוימים ומשמעות הדבר היא כי עם קבלת צו ההפטר יהיה הוא פטור מחובותיו .

גם נושים עשויים להות מהליכי פשיטת רגל של חייב ובעיקר כשההליכים הקיימים לגביית החוב אינם נושאים פרי שכן במסגרת הליכי פשיטת רגל ניתן לתפוס לממש נכסים של החייב שלא ניתן או מסובך לממש באמצעים משפטיים אחרים.


במסגרת הליכי פשיטת הרגל קיימים מספר שלבים ולהלן השלבים העיקריים:


קבלת תגובת הכונס הרשמי ועמדתו בדבר פתיחת הליכי פש"ר-
במסגרת שלב זה מוגשת הבקשה למתן צו לפשיטת רגל לכונס הרשמי אשר אמור להביא את עמדתו בדבר הסכמתו והתנאים להסכמתו לכך שהחייב ייכנס להליכי פשיטת רגל .

מתן צו כינוס –
בשלב זה ניתן צו כינוס שלרוב מעכב את כל ההליכים המתנהלים כנגד החייב. בשלב זה הכונס הרשמי מתמנה כנאמן לנכסי החייב. כן בשלב זה קובע בית המשפט את צו התשלומים החודשי שבו יצטרך החייב לעמוד.

הכרזת החייב כפושט רגל –
בשלב זה , ככל שבקשת החייב מתקבלת מוכרז החייב כפשוט רגל.

הפטר-
בשלב זה וככל שבקשת החייב להפטרתו מחובותיו מתקבלת ניתן צו הפטר הפוטר את החייב מחובותיו.
*לתשומת ליבכם: כל המידע המפורט באתר זה הנו למטרות העשרה בלבד והוא אינו מחליף יעוץ משפטי מקצועי המתאים למקרה הייחודי לכל אדם.